woensdag 29 juli 2015

Schooltje spelen

De kinderen in de vakantie bezig houden is soms nog wel eens een hele uitdaging. Zeker op regenachtige dagen. Zes weken vakantie is dan ook erg lang en ook de kids verlangen weer naar school. Dus wat doe je dan? Schooltje spelen!
Op de computer heb ik een simpel rapport in elkaar gedraaid. In het rapportje staan 6 verschillende opdrachten en achter elke opdracht kan een sticker geplakt worden. Deze kunnen de jongens verdienen als ze de opdracht goed hebben uitgevoerd.
De eerste opdracht is het maken van een tekening. Laten we makkelijk beginnen, ze willen graag een kleurplaat. Vince krijgt Sesamstraat en Dante krijgt haaien en barracuda's. Hiermee gaan de jongens voortvarend van slag, het eerste stickertje is dus snel verdiend.
En uiteraard vinden ze het prachtig om mij af en toe iets te vragen: 'juf?'.
De tweede opdracht is het bouwen van een blokken toren. Niet te lang achter die bureautjes, dus hup, hup op de knieƫn en bouwen maar. En het stickertje mag geplakt worden!
De derde opdracht is een puzzel maken. Beide jongens krijgen een puzzel die past bij hun leeftijd. Vince krijgt de doos met puzzels van 4, 6, 8 en 12 stukjes. En Dante moet zijn tanden bijten in een puzzel van 100 stukjes. De opdracht hebben ze snel en vol enthousiasme gehaald, goed gedaan jongens, ook sticker 3 is in the pocket!

Als break is opdracht 4 iets te eten en te drinken. Op school is er ook altijd even pauze. Het is dus tijd voor een koekje en een Chocomel. De vierde sticker was dus een makkie.
De vijfde opdracht, een boekje lezen, hebben de jongens toch heel slim weten te veranderen in boekje voorlezen. Ach, een beetje dichterlijke vrijheid kan geen kwaad, dus ook stickertje nummer 5 is binnen.
En omdat ze zelf de volgorde mochten kiezen bleef de opdracht buiten spelen over. Deze vonden ze blijkbaar het minst leuk, waarschijnlijk niet origineel genoeg. Ze hadden geen zin om naar buiten te gaan, maar wilden wel een stickertje. Okay, vooruit dan maar. Lieve juf ben ik, he?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten