woensdag 21 oktober 2015

Groot zelfportret

Het is Kinderboekenweek en ik heb nog een boekenbon van 50 euro liggen, dus een mooie aanleiding om de kids wat nieuwe boeken te laten uitzoeken.
Bij Donner komt Dante met een boek aan over allemaal jongensdingen, als dino's, draken en piraten. 'S Avonds lees ik het eerste hoofdstuk voor, het gaat over lijf en botten. Op school hebben ze net het thema lijf en botten behandeld, ook toevallig. In het boek staat een idee om je eigen lijf te omtrekken op een groot stuk papier. 



Dat lijkt Dante wel wat, dus de eerst volgende woensdag pak ik een rol overgebleven behang en we kunnen aan de slag. We knippen een groot stuk af en plakken het vast op de grond. Dante gaat er bovenop liggen en ik trek met een zwarte stift een lijn langs zijn lichaam. Af en toe kietelt het en kan hij niet stil blijven liggen. Als ik zijn hele lichaam rond ben, is zijn tekening klaar. Helemaal trots kijkt hij ernaar. Zo groot ben ik, groot he? Nu is Vince aan de beurt. Hij is nog te klein om stil en recht te liggen, maar het lukt aardig. Er is zelfs plek voor zijn beer.



En dan kunnen ze ingekleurd worden, zo'n grote tekening is wel even wat werk. Vince maakt er een hoop extra lijnen bij, dus de zwarte stiften haal ik voor de zekerheid maar even weg, anders blijft er weinig herkenbaars over. 




Nog even een datum erop, leuk voor later zo'n levensgroot zelfportret.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten